Kolonie 2022. Szklarska Poręba

9 lipca 2022 r. grupa 46 kolonistów pod opieką ks. Tomasza oraz cioci Anity i Izy, udała się na letni wypoczynek do Szklarskiej Poręby. Wspólny czas rozpoczął się Mszą Świętą, później sprawne pakowanie i w drogę. Pierwszym etapem letniej eskapady było zwiedzanie malowniczego zamku w Książu, który znajdował się na trasie naszej podróży. Królowa Karkonoszy to elegancki obiekt z ponad stuletnią historią, zlokalizowany w pobliżu centrum Szklarskiej Poręby, stał się nasza bazą noclegową. Każdy dzień był zorganizowany i w tak krótkim czasie udało nam zwiedzić, zobaczyć oraz wędrować górskimi szlakami. Wszyscy świetnie się bawili, choć niektórych próbowała rozłożyć choroba. Przy wsparciu cioć, powrót do zdrowia następował w tempie błyskawicy. Szkoda było każdej godziny. Zwiedziliśmy: Park Miniatur Dolnego Śląska w Kowarach, Hutę Szkła Kryształowego „Julia” w Piechowicach, gdzie odbyły się też warsztaty z grawerowania i malowania na szkle. Wędrując szklakami, byliśmy przy Wodospadzie Kamieńczyka oraz Szklarka, a także zdobyliśmy Śnieżkę. Nie zapomnieliśmy o rekreacji i skorzystaliśmy z dobroci matki natury, basenów termalnych w Cieplicach, a kiedy mieliśmy jeszcze siły, spędzaliśmy wieczorny czas na zabawach, tańcach i grach sportowych. Kolejną atrakcją naszej kolonii był wyjazd do zabytkowego Drezna, jednego z najciekawszych miejsc Saksonii. Dbaliśmy także o stronę duchową i uczestniczyliśmy we Mszach Świętych, które odbyły się w kaplicy Diecezjalnego Domu Caritas im. Jana Pawła II w Szklarskiej Porębie, a także spotykaliśmy się na wieczornej modlitwie różańcowej i koronce do Bożego Miłosierdzia. Czas jaki spędziliśmy na kolonii może i był krótki, ale bardzo intensywny, bowiem przeszliśmy około 71 km, z czego 37 km szlakami górskimi. Wszyscy daliśmy radę, choć dla niektórych był czasem walki ze słabościami i ograniczeniami oraz niewiary we własne siły.
Dziękujemy Ks. Tomaszowi za zorganizowanie kolonii w Szklarskiej Porębie, za wspólnie spędzony czas, który był pełen różnych atrakcji oraz za to, że już myśli, gdzie pojedziemy w przyszłym roku 🙂