Pielgrzymka do Rzymu. Wspomnienia

W dniach 09-14 czerwca 2018 roku grupa parafian pod przewodnictwem ks. proboszcza Tomasz Chciałowskiego udała się na pielgrzymkę do Rzymu.
W lotniskowej kaplicy na Okęciu rozpoczęliśmy nasze pielgrzymowanie Mszą Świętą i teraz już byliśmy gotowi w drogę. Podniebny rejs liniami Alitalia przebiegł spokojnie. Na lotnisku Rzym Fiumicino wylądowaliśmy o czasie.
Pierwszy dzień rozpoczęliśmy od Mszy Św. w kościele św. Piotra w Okowach, a następnie przyjechaliśmy do Watykanu, aby wziąć udział w modlitwie Anioł Pański na Placu św. Piotra. W drugiej części dnia zwiedzaliśmy Zamek św. Anioła, Piazza Novana, Panteon, spacer do Fontanny di Trevi. Schodami hiszpańskimi podążyliśmy w kierunku Bazyliki Santa Maria del Popolo podziwiając obrazy Caravaggio „Ukrzyżowanie św. Pawła” i „Nawrócenie św. Pawła”. Kolejnym punktem zwiedzania była Kaplica Sancta Sanctorum oraz Bazylika Santa Maria Maggiore. Towarzyszyła nam przewodni pani Mirella to właściwy człowiek na właściwym miejscu. Była prawdziwą kopalnią wiedzy na temat Rzymu. Następnego dnia dalszy ciąg poznawania Rzymu tym razem spacer po Ogrodach Watykańskich, nawiedzenie grobu Świętego Jana Pawła II, Bazylika św. Piotra, Muzea Watykańskie, wejście na kopułę Bazyliki, miejsce wyboru kolejnych władców kościoła, unikatowa Kaplica Sykstyńska- ozdobiona freskami Michała Anioła, Msza Św. Santo Spirito kończyła ten dzień. Kolejne dni to odkrywanie Rzymu Antycznego i Katakumby św. Kalista, Msza Św. w opactwie Tre Fontane - gdzie według przekazów ustnych w tym właśnie miejscy św. Paweł Apostoł został ścięty mieczem, Bazylika św. Pawła za Murami, Bazylika św. Jana na Lateranie, Kapitol, Plac Wenecki, Forum Romanum, Koloseum. Rzym Awentyn to oglądanie miejsc takie jak: Bazylika San Pietro in Vincoli z kajdanami św. Piotra z najsłynniejsza statuą świata. Spacer po Awentynie - ogród różany i gaj pomarańczowy oraz balkon widokowy, z którego można podziwiać miasto. Czas wolny nad odpoczynek nad morzem, kościół św. Sabiny i św. Aleksego, miasteczka Castel Gandolfo słynące z letniej rezydencji papieskiej, spacer na wzgórze, z którego roztacza się wspaniały widok Jezioro Albano, położone w dawnym kraterze wulkanu. Smakowaliśmy makarony, pizzę, oliwki, wino, kawę, lody smakołyki kuchni włoskiej.
Rzym to jedno z tych niezwykłych styków historii i codzienności, do którego zjeżdżają turyści z całego świata. To ogrom ciekawym i ważnych miejsc to monumentalne budowle rzeźby to historia tak wielu elementów naszej kultury. To ogrom spoglądających na nas rzeźbionych postaci z niemal każdej epoki. Pozostałości antycznego świata podkreślone miękkim i ciepłym światłem zostaną nam w pamięci na długo.

Serdeczne podziękowania dla księdza proboszcza Tomasza Chciałowskiego za zorganizowanie pielgrzymki, za opiekę duchową, za głoszone Słowo Boże, za wspólne pielgrzymowanie oraz wspaniałe i niezapomniane przeżycie turystyczne i duchowe.